خبرنامه دانشجویان ایران: 55 دفتر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های کشور، طی بیانیه‌ای ضمن عذر خواهی از ملت ایران در کوتاهی جنبش دانشجویی پبرامون مسائل توافقنامه، از نمایندگان مجلس خواستند که اقدامات لازم و شایسته صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ متن این بیانیه بدین شرح است:

نمایندگان محترم و معزز مجلس شورای اسلامی

با اهداء سلام و خداقوت؛

همانطور که مستحضر هستید دانشگاه و به ویژه دانشجویان همواره مورد توجه امام خامنه ای (حفظه الله) بوده اند و ایشان دانشجویان را افسران جوان جبهه ی جنگ نرم نامیده و به لزوم هوشیاری و در صحنه بودن دانشجویان تاکید داشته اند. همچنین انتظار ایشان از دانشجویان به عنوان افسران پیرو خط ولایت، موضع گیری در خصوص مسائل مختلف کشور و رصد مسئولین و نقد دلسوزانه آنها برای گام برداشتن در جاده استوار انقلاب اسلامی بوده است.

از سوی دیگر مجلس شورای اسلامی در رأس امور قرار دارد و باید با تیزبینی و هوشیاری از تضییع حقوق ملت ممانعت نماید. اگر در میدانی حقوق ملت تضییع گردد اول از همه باید در کار مجلس نگریست که چگونه در صیانت از حقوق ملت و آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی وظیفهی خود را انجام داده است.

باید اعتراف کرد که در توافقات هسته ای اخیر ما دانشجویان آنچنان که باید ایفای نقش نکرده و وظیفهی خود را انجام ندادیم و به همین جهت از محضر امام خامنهای(حفظه الله)، شهدای هستهای و ملت بزرگ ایران عذرخواهی کرده و از خدای منان طلب عفو و مغفرت داریم؛

به همین سبب در پی جبران برآمده و عهد نموده ایم که زینپس با تمامِ موانعی که در سر راه ما قرار خواهد گرفت عرصه را خالی نگذاشته و دِین خود را در صیانت از حقوق ملت و آرمانهای بلند نظام اسلامی ادا نماییم. اما تساهل و تسامح مجلس شورای اسلامی در این موضوع مهم جای بسی تأمل و نگرانی دارد که چگونه نمایندگان مردم در چنین موقعیتی بی خیالی پیشه نموده اند. چگونه است مجلسی که در رأس امور است در یکی از مهمترین رخدادهای بینالمللی که آثار فراوانی بر کشور خواهد گذاشت نقش بسیار کمرنگی ایفا نموده و صرفأ به خواندن چند متن و چند سخنرانی اکتفا میکند؟!

کاش اندکی اثرگذاری خود را با اثرگذاری کنگرهی کثیف آمریکا مقایسه می-کردید تا ببینید که دشمن چگونه در ره دشمنی خویش محکم و پابرجاست اما شما در حقیقت خود لرزان قدم می زنید.کاش کمی بیشتر اختیارات خود را مرور میکردید تا ببینید چقدر کارها باید انجام میداده که نداده اید.کاش غم سنگین شهادت شهدای هستهای ما را بیدار کند. آیا تنزل جایگاه مجلس و ملت ایران بیشتر از این رواست درصورتی که دولت تدبیر حاضر نمیشود حتی
نمایندگان مجلس را در جریان جزئیات مذاکرات هست ای قرار دهد؛ اما دولت آمریکا برداشتها و تفسیرهای خودخواهانه ی خود را را در سایتهای خبری نشر داده و وضعیت تهاجمی خودر ا حفظ می کند.

ما نیازی به مرور و تحلیل متن توافقنامه نمی بینیم که بسیار بر روی این توافقنامه بحث شده و فضای رسانه ای پر از تحلیل است. اما آنچه روشن و مبرهن است عدم توازن در امتیازات فراوان داده شده و امتیازات محدود گرفته شده می باشد که موجبات نگرانی دوستداران انقلاب را به خصوص درباره ی ادامه ی این روند فراهم کرده است. مجلس اگر اهل عمل به موقع و بصیرانه نباشد بیش از همه بر مردم خود ستم روا داشته است. ما از مجلس شورای اسلامی انتظار اقدامات پیش دستانه داریم که دشمن را در وضعیت تدافعی قرار دهد نه اینکه حتی در پاسخ حمله ی دشمن نیز سردرگم و حیران باشد.

اگر دولت ما عقیده داشته باشد که تمام مشکلات ما با دوستی کدخدا حل می شود مجلس باید هوشمندانه مواظب باشد که آرمان و عزت ملت خرج یک استراتژی کاملا آزمون شده و اشتباه نشود. مگر چقدر باید ملت هزینه ی آزمون های ساده اندیشانه را متحمل شوند و بدانید در این ظلم ما مجلس را بیشتر از دولت مقصر می دانیم که فقط به یک نظاره کننده صرف تبدیل شده و بعد از هر اتفاقی نمایندگان فقط نحوه ی وقوع ماجرا را شرح می دهند.

اکنون که دولت آمریکا فتح سنگر به سنگر را در دستور کار خود قرار داده است و روز به روز دامنه ی تفسیرهای بی شرمانه خود را از متن توافقنامه گسترده تر می نماید و هر چه نمایندگان دولت بر لزوم عدالت ورزی شیطان بزرگ تاکید می کنند دشمن مکار با قول های رسانه ای خود تفسیر خود را بر افکار عمومی ملکه می کند تا حلقه ی محاصره را تنگ تر کرده و شرایط را بر ملت بزرگ ایران سخت نماید،لزوم اقدامات هوشمندانه و البته فعالانه ی مجلس شورای اسلامی بیش از هر زمان دیگری به چشم می خورد.

ما دانشجویان قاطعانه عقیده داریم مجلس شورای اسلامی و به خصوص رییس محترم قوه ی مقننه جناب آقای دکتر لاریجانی موظف است در برابر افکار عمومی دلیل انفعال مجلس را در این امر خطیر توضیح داده و در خصوص استراتژی های پیش روی مجلس شورای اسلامی مردم را قانع نماید لذا تا حصول این امر، محکم ایستاده ایم و به ملت ایران قول می دهیم تمام تلاش خود را در راه حفظ آرمان و عزت این ملت به کار خواهیم بست.

55 دفتر دانشگاهی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور

1 ارومیه
2 اصفهان و پزشکی
3 ایلام
4 امام خمینی قزوین
5 آزاد سبزوار
6 آزاد خمینی شهر
7 آزاد قم
8 آزادبافق
9 آزاد همدان
10 الزهرای تهران
11 بوعلی سینا همدان
12 بیرجند
13 تبریز
14 تهران
15 حکیم سبزوار
16 خلیج فارس بوشهر
17 خواجه نصیر
18 رازی کرمانشاه
19 زابل
20 زنجان
21 سیستان و بلوچستان
22 شهرکرد
23 شهید باهنر کرمان
24 شیراز
25 شهید رجایی تهران
26 شهید مدنی تبریز
27 صنعتی اصفهان
28 صنعت نفت اهواز
29 صنعتی سهند تبریز
30 صنعتی قم
31 علوم پزشکی اراک
32 علوم پزشکی زاهدان
33 علوم پرشکی شیراز
34 علوم پزشکی گیلان
35 علوم پزشکی مشهد
36 علوم پزشکی یاسوج
37 علوم پزشکی بیرجند
38 علوم پزشکی بوشهر
39 علوم پزشکی کاشان
40 علوم قضایی
41 علوم حدیث
42 فردوسی مشهد
43 قم
44 کردستان
45 گیلان
46 گلستان
47 لرستان
48 محقق اردبیلی
49 ملایر
50 مهاجر اصفهان
51 مراغه
52 هنر اصفهان
53 یزد
54 منتظری مشهد
55 کاشان