یکی از اساتید ما تو دانشگاه، این پیمان نامه رو آورد کلاس و گفت هرکس میتونه و میخواد امضاش کنه، و اینکه بین خانواده و دوستان تبلیغ کنه. برادر این استادمون طلبه هستن و این حاصل همفکری جمع طلبه ها و اساتید هست.
هرکس فکر می کنه میتونه پایبند باشه به این پیمان نامه یاعلی...
***
بسمه تعالی
ما امضاء کنندگان این پیمان نامه در راستای اصلاح الگوی مصرف و جهاد اقتصادی و تبعیت از توصیه های رهبر معظم انقلاب بر خود فرض می دانیم از خرید کالاهای خارجی بپرهیزیم و با کمال تعصب و افتخار حتی المقدور از تولیدات داخلی استفاده کنیم.
ما معتقدیم مصرف تولیدات داخل باعث افزایش ثروت ملی و اشتغال، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، ایجاد استقلال اقتصادی و سیاسی، افزایش ابتکار تولیدکنندگان داخلی است. همچنین به این حقیقت واقفیم که مصرف کالاهای خارجی تهدیدی برای آینده اقتصادی فرزندان ایران و به ضرر پیشرفت و آینده کشور است و باعث ناامیدی سرمایه گذار ایرانی، ورشکستگی کارخانجات داخلی و بیکاری کارگر هموطن ایرانی و به دنبال آن بروز مشکلات اجتماعی از قبیل اعتیاد و فساد و اختلاف خانوادگی است. امید آنکه به یاری خداوند متعال بر این پیمان استوار بوده و در استفاده از تولیدات داخلی با بیان و عمل خویش فرهنگ سازی نماییم.
***
بچه ها تو کلاس گفتن که کالای ایرانی زود خراب میشه، استاد علاوه بر یک سری دلایلی که آورد، یه دلیل دلنشینی آورد اینکه: شهدا برای حفظ وطن و اقتدار و عزت ملی جون شونو دادن، ما حاضر نیستیم مال مونو بدیم... خب خراب شد دوباره می خریم، به خاطر کشورمون و آینده بچه هامونم که شده چندباره می خریم و از مال مون می گذریم تا تولید داخلی رونق بگیره...
اونایی که ادعای عاشق شهادت بودن می کنن حالا نوبت امتحانه...